harjoittelun rajoitukset

Harjoittelu on mahdollista seuraavin reunaehdoin:

  • Toukokuun ajan voimassa on edelleen kymmenen hengen kokoutumisrajoitus 
  • Pienryhmäharjoittelun seura aloittaa torstaina 14.5., kun JKL:n kaupunki avaa ulkoharjoittelupaikat ja maan hallituksen suositukset mahdollistavat lajiharjoittelun aloittamisen – MUTTA pienryhmissä (max 10 henkilöä, mukaan lukien valmentaja/valmentajat)
  • Harjoitteluvuorot ovat normaalit kesäharjoitteluvuorot (liitteenä tässä) – muistakaa, että viikonlopulle ja/tai Kahakadulle voi varata lisävuoroja, jos pienryhmäharjoittelu johtaa ongelmaan, että on vaikea järjestää kaikille halukkaille toimintaa - missään vaiheessa 10 hengen rajoitusta ei saa rikkoa!!!
  • Kun joukkueen vuoro päättyy, niin kentältä on poistuttava heti, jotta toinen joukkue voi tulla. Yrttisuolla odotetaan parkkipaikan luona vaihtoa ja Koskenharjulla katsomokaiteen ylätasanteella (Kolmospesän puolella)
  • Nyt tarvitaan täsmällisyyttä. Harjoituksiin tullaa täsmällisesti ja sieltä poistutaan tåsmällisesti. Kentällä ei voi vetää alku/loppulämmittelyjä
  • 1.6. alkaen kokoontumisrajoitus nousee 50 henkilöön. Tämä mahdollistaa ryhmäharjoittelun, kunhan suojaetäisyyksistä ja hyvästä hygieniasta huolehditaan. Tällöin myös vuorojen vaihto helpottuu
  • Suositellaan, että lapset tulevat omatoimisesti ja lihasvoimin kentälle. Vanhemmat eivät toukokuussa voi jäädä seuramaan treenejä! Lapsi tuodaan ja haetaan tulematta itse treenikentälle
  • Urheilukilpailut ja -sarjat voivat 1.6. alkaen käynnistyä erityistoimenpitein. Superpesiksen haasteiden tähden pesäpalloliitto linjaa sarjatoiminnasta vasta kuluvalla viikolla, mutta viimeistään silloin aletaan junioreiden sarjatoiminnan pelejä sopimaan
  • Edelleen on tärkeää, että kohtaamiset minimoidaan ja lähikontaktia vältetään. Jokaiselle juniorille kannattaakin korostaa viranomaisohjeiden noudattamista ja henkilökohtaisen hygienian merkitystä
  • Yskiminen/aivastelu suunnataan hihaan ja käsiä pestään saippualla ahkerasti. Jos vettä ei ole saatavilla, käytetään käsidesiä (jokaisella pitäisi olla harjoituksissa oma käsidesipullo mukana ja joukkueelle on hyvä varata varapulloja.
  • Harjoittelu on sallittua vain täysin terveenä.